Eredienst

Op zondagochtend komen we samen voor de eredienst. We zingen samen en de Bijbel wordt besproken en uitgelegd. Voor de kinderen tot en met de basisschoolleeftijd is er een apart programma tijdens de toespraak. Na de dienst is er koffie.

Met de liederen die we zingen willen we God danken en aanbidden. God is groot, Hem komt alle lof en eer toe. Iedere gelovige mag God die lof en eer brengen, persoonlijk en vanuit het hart. Het zijn veelal eigentijdse liederen en de gemeente wordt begeleid door een of meerdere muzikanten en zangers. Er wordt van harte meegezongen, soms stil geluisterd.

In de meeste diensten spreekt onze voorganger of iemand anders uit onze gemeente. Een aantal keren per jaar nodigen we een bevriende spreker van een andere gemeente uit. In de preken wordt een gedeelte uit de Bijbel uitgelegd en punten aangereikt om het gedeelte toe te passen op ons eigen leven. Hierdoor worden we opgebouwd en leren we Jezus beter kennen.

Na afloop van de dienst drinken we samen koffie of thee. Voor de kinderen is er limonade. Ook gasten zijn van harte uitgenodigd om te blijven. De persoonlijke ontmoetingen zijn gezellig, maar bieden ook de mogelijkheid om met elkaar na te praten over de dienst, vragen te stellen, naar elkaar te luisteren en voor elkaar te bidden.

De eredienst is ook een moment van samenkomen en samenzijn, juist met andere christenen. Het is een moment om je thuis te voelen met elkaar. Het omzien naar elkaar met God als ons gezamenlijke doel, maakt dat wij een fijne en warme gemeente zijn.

Elke zondag wordt er door een team van mensen samengewerkt om de eredienst mogelijk te maken. Het muziekteam, kinderwerkers, de spreker, het welkomteam, techniekteam helpen allemaal elke zondag mee.

Elke eerste zondag van de maand wordt het Avondmaal gevierd tijdens de dienst. Kijk even hier om te lezen wat dat betekent en wanneer je daaraan mee kan doen.

De eredienst is elke zondag om 10.30 uur in de Baexheimerhof en duurt ongeveer een uur en een kwartier. Iedereen is welkom: lid of geen lid, gelovig of ongelovig. De toegang is gratis.